TRENING W DOMU: 5 PRAKTYCZNYCH AKCESORIÓW DO ĆWICZEŃ

Trening w domu jest równie wartościowy, jak w klubie fitness czy siłowni! Aby ćwiczyć wygodnie i efektywnie, nie potrzebujesz dużych nakładów finansowych ani specjalistycznego sprzętu. Wystarczy Ci kilka podstawowych akcesoriów, które niedrogo kupisz lub… stworzysz z tego, co masz już w mieszkaniu!

 

Z tego wpisu dowiesz się:

  • jak zabezpieczyć podłogę podczas treningu domowego;
  • czego potrzebujesz do treningów cardio i treningów siłowych w domu;
  • jakie przedmioty codziennego użytku wykorzystasz w roli akcesoriów do ćwiczeń;
  • jak ubrać się na domowy trening.

1. Mata treningowa

O ile nie planujesz wyłącznie treningów Power Walking lub ćwiczeń w pozycji stojącej, mata gimnastyczna to domowy must-have. Na twardej podłodze nie sposób prawidłowo wykonywać ćwiczeń w klęku, podporze czy nawet leżeniu – prędzej czy później skończy się to bolesnymi siniakami i odciskami. Ćwiczenia na szorstkim dywanie grożą z kolei otarciem skóry. Nieosłonięta posadzka jest ponadto bardziej narażona na zarysowania, a dywanowe włókno poddawane długotrwałemu tarciu i naciskowi może nieestetycznie się wytrzeć.

 

Piankowa mata zapewnia Ci niezbędną amortyzację i komfort ćwiczeń; jeśli wybierzesz model o antypoślizgowej powierzchni, zyskasz także pełną stabilność i większe bezpieczeństwo treningu. Mata przydaje się także do wyciszenia podłogi – pamiętaj o tym zwłaszcza, jeśli mieszkasz w wielorodzinnym budynku i nie chcesz przeszkadzać sąsiadom z dołu uporczywym tupaniem.

 

 

Alternatywą dla maty może być złożony kilkukrotnie koc. Dzianina ustępuje co prawda piance pod względem właściwości amortyzacyjnych, ale zapewni Ci wystarczający komfort ćwiczeń i ochronę podłogi przed uszkodzeniami. Najlepiej w tym celu sprawdzi się koc o gładkiej, antystatycznej powierzchni.

2. Hantle do ćwiczeń w domu

Wbrew wciąż jeszcze pokutującemu mitowi ćwiczenia z hantlami nie są wyłącznie domeną „koksów”, a trening siłowy jest niezbędny do efektywnej redukcji wagi i wypracowania smukłej, zgrabnej sylwetki. Ćwiczenia z hantlami wzmacniają i modelują mięśnie ramion, barków, pleców, brzucha i gorsetu mięśniowego. Kupując hantle do użytku domowego warto zdecydować się na modele pokryte gumą lub neoprenem, które nie uszkodzą podłogi, jeśli przypadkowo wymkną Ci się z dłoni. Jeśli wybierzesz hantle o kwadratowym lub sześciokątnym kształcie zapobiegającym toczeniu się ich po posadzce, wykorzystasz je także w roli podpórek podczas wykonywania pompek.

 

 

Co zrobić, jeśli nie planujesz w danej chwili zakupów, a chcesz już teraz-zaraz poćwiczyć z obciążeniem? Zajrzyj do kuchni – rolę obciążników świetnie spełnią butelki lub bidony ze szczelnym zamknięciem, wypełnione wodą lub piaskiem. Trik pozwala także na regulację ciężaru według Twoich aktualnych potrzeb. Zwróć uwagę na kształt wybranych gadżetów: najlepiej w dłoniach leżą modele zwężane w środkowej strefie – na przykład takie, jak szklane butelki Eco&Fit.

3. Krzesło do ćwiczeń w domu

Krzesło w domu ma każdy, a wykorzystując je znacznie zwiększasz pulę możliwych do wykonania w domu ćwiczeń wzmacniających barki, ramiona, brzuch, plecy, pośladki czy uda. Brzuszki, dipsy, wznosy tułowia, splity, wymachy nóg… Opcji jest naprawdę bez liku! Krzesło doskonale sprawdza się także jako podpórka podczas obowiązkowego po treningu rozciągania. Oczywiście nie mówimy tu o obrotowych meblach na kółkach, których używamy do pracy przy biurku; „pożycz” sobie solidne krzesło z kuchni lub jadalni, najlepiej wyposażone w solidne nogi zabezpieczone filcowymi nakładkami. Dzięki temu zachowasz pełną stabilność i równowagę, nie martwiąc się przy tym o stan podłogi czy dywanu, na którym postawisz sprzęt.

 

 

4. Skakanka treningowa

Wiesz już, jak zorganizować trening siłowy; czas na propozycję dla wielbicielek aerobów. Jeśli mielibyśmy wytypować jeden przyrząd do domowego cardio, zdecydowanie rekomendujemy skakankę. Trening z jej zastosowaniem spala całkiem zadowalającą ilość kalorii, wzmacnia ogólną wydolność organizmu, wzmacnia i wysmukla dolne partie ciała, a co nie mniej ważne – ćwiczy refleks i koordynację ruchów. Kilka serii na skakance może służyć także jako rozgrzewka przed każdym innym właściwym treningiem. Warto zaznaczyć także, że skoki sprawiają po prostu frajdę i wciągają bez reszty; nie bez powodu skakanka należy do ulubionych dziecięcych zabawek wszechczasów! Przyrząd świetnie sprawdza się w domowych warunkach także ze względu na swoje kompaktowe wymiary. Po zwinięciu zmieścisz go w każdej szufladzie lub pudełku na drobiazgi. Same ćwiczenia wymagają jedynie kawałka wolnego miejsca na podłodze (uważaj, żeby nie mieć nad głową lampy, o którą mogłaby zaczepiać się fruwająca linka!).

 

Jeśli nie przewidujesz w najbliższym czasie sportowych zakupów, sprawdź zakamarki pokoju dziecinnego. Być może któraś z Twoich latorośli ma już skakankę i zgodzi się na jej wypożyczenie? Dobrym pomysłem jest również wspólna sesja treningowa – oczywiście, jeśli dysponujecie odpowiednią liczbą skakanek i dostateczną przestrzenią w mieszkaniu lub ogrodzie. Zawody w ilości powtórzeń lub po prostu radosne podskoki pozwolą Ci miło spędzić czas z dzieckiem, a ponadto przyczynią się do kształtowania u niego zdrowego nawyku regularnej aktywności fizycznej.

5. Wygodny strój treningowy

Wygodny” nie znaczy tu wcale „drogi i specjalistyczny”. W domowym zaciszu metki i trendy przestają mieć znaczenie – liczy się przede wszystkim Twój komfort i swoboda ruchów. W Twoim treningowym starterpacku powinny znaleźć się buty sportowe z niebrudzącą podeszwą o właściwościach amortyzacyjnych i przewiewną, siateczkową cholewką. Dla pań elementem obowiązkowym jest sportowy biustonosz, który unieruchomi piersi podczas ruchu, co ochroni je przed uszkodzeniem tkanek i zwiększy Twoją wygodę.

  

 

Wybór fasonu koszulki i spodenek należy tylko do Ciebie. Na domowy trening radzimy ubrać się lekko – w czterech ścianach jesteś osłonięta od zimna i wiatru, a już podczas rozgrzewki zrobi Ci się ciepło. Warto także postawić na odzież z oddychających materiałów, które odprowadzają wilgoć z powierzchni skóry i szybko ją odparowują. Dzięki temu zachowasz przyjemne uczucie świeżości i suchości nawet przy mocnym wycisku. Koszulka treningowa Eco&Fit, wykonana z funkcyjnej dzianiny Cool Fit®, znakomicie wywiązuje się z tego zadania; co więcej, jej elastyczny materiał idealnie dopasowuje się do sylwetki i subtelnie podkreśla jej walory. Polubisz ją tak bardzo, że będziesz często zakładać ją nie tylko na treningi w domu, ale i na bieg po parku czy zajęcia fitness!

 

Wypróbuj koktajle proteinowe Eco&Fit - w 100% naturalne, wartościowe źródło białka przed i po treningu!

 

Zobacz także:

Ułóż swój plan treningowy

Trening dla leniwych - daj się zmotywować!

Aktywność spontaniczna - ruszaj się i chudnij

 


Teksty blogowe tworzy zespół Eco&Fit. Jesteśmy pasjonatami zdrowego stylu życia, z radością zarażamy innych miłością do aktywności i chętnie dzielimy się naszą wiedzą z zakresu dietetyki oraz treningów. Stworzyliśmy koktajl białkowy w 100% pochodzenia naturalnego w 4 smakach, z którym kobiety dbające o sylwetkę łatwiej mogą osiągnąć swoje cele.

Projekt i wdrożenie: INTLE
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl