TRENING DLA LENIWYCH - DAJ SIĘ ZMOTYWOWAĆ NASZEJ TRENERCE!

Trudno Ci się zmotywować do ćwiczeń? Masz napięty grafik i sądzisz, że nie znajdziesz już czasu na trening? Postaram się zmienić Twoje nastawienie! Na początek wystarczy wprowadzenie drobnych zmian do codziennego harmonogramu zajęć.

 

Z tego wpisu dowiesz się:

  • jakie treningi przynoszą najlepsze efekty,
  • jak znaleźć czas na trening,
  • jak się zmotywować do ćwiczeń,
  • co tak naprawdę zniechęca nas do aktywności fizycznej.

Co trenować, kiedy nie masz czasu?

Na brak czasu narzekają wszyscy, jednak nie da się ukryć, że codziennie poświęcamy go też na nieistotne sprawy, np. sprawdzanie Facebooka czy surfowanie po internecie. Te kilka lub kilkanaście minut rozrywki można bez większych wyrzeczeń zamienić na krótki trening w domu. Nie trzeba od razu inwestować w sprzęt czy wyszukane akcesoria treningowe. Wystarczą podstawowe ćwiczenia, jak pompki, burpees, wykroki, przysiady. Poszukaj inspiracji w sieci i na początek ułóż swój zestaw ćwiczeń, by nie szukać w głowie pomysłów na kolejne jego elementy. Możesz też włączyć plan treningowy na DVD i ćwiczyć pod okiem trenerki, a jeśli dysponujesz rowerkiem stacjonarnym pedałować podczas relaksu przy ulubionym serialu.

 

Jeśli wolisz ćwiczenia grupowe zapisz się na zajęcia na siłowni. Jeśli masz nieprzewidywalny grafik, poszukaj w swojej okolicy siłowni otwartych całą dobę lub od wczesnych godzin rannych i kosztem kilkudziesięciu minut snu zrób trening jeszcze przed pracą lub snem. Znajdziesz 36 minut raz na 5 dni? Idealnie: tyle czasu wystarczy, by wykonać cały zestaw ćwiczeń siłowych i wytrzymałościowych - zorientuj się, czy któraś z pobliskich siłowni oferuje tego typu zajęcia.

 

 

Dodatkowy ruch przy okazji przemieszczania się po mieście to minimum, ale przy odpowiedniej diecie nawet takie drobne zmiany mogą przynieść efekty. Wprowadzaj element ruchu wszędzie, gdzie jest to możliwe: skorzystaj ze schodów zamiast jechać windą, wysiądź przystanek wcześniej i pokonaj ostatni odcinek pieszo.

 

Jaki trening daje najszybszy efekt?

Zastanów się, jakie efekty chcesz osiągnąć: wyrzeźbić mięśnie, zredukować wagę czy zwiększyć siłę i pod tym kątem dobierz odpowiedni trening. Najlepsze i najszybsze efekty dają treningi aerobowe, obwodowe oraz crossfit - bo ćwiczy całe ciało.

 

Crossfit jest rodzajem dość wyczerpującego treningu kondycyjnego, przynosi jednak szybkie efekty w postaci zwiększenia siły fizycznej, wzmacnia strategiczne mięśnie ciała i poprawia wydolność organizmu.

 

Warto postawić też na tabatę. 4 minuty - tyle każda z nas naprawdę jest w stanie wykroić ze swojego dnia. To intensywny trening interwałowy, który pozwala na poprawę kondycji i ogólnej sprawności oraz przyspiesza metabolizm. Warunek skuteczności tego rodzaju treningu to przede wszystkim systematyczność i dawanie z siebie wszystkiego podczas 20 sekundowych interwałów. Pomiędzy kolejnymi sekwencjami ćwiczeń odpoczywamy przez 10 sekund. Naprzemiennie wykonuj 2 lub 4 różne ćwiczenia: pompki, przysiady, wykroki, bieg bokserski, skakanka, brzuszki. Postaraj się znaleźć czas na 3 treningi w tygodniu.

 

Pamiętaj też o zdrowej i zbilansowanej diecie, a efekty treningów pojawią się szybciej.

 

Jak się zmotywować do aktywności?

Pamiętaj, że nie musisz być perfekcjonistką i że lepsza jakakolwiek aktywność fizyczna niż żadna. Dlatego na początek wyznacz realny do osiągnięcia cel, który będziesz realizować metodą małych kroków. Może to być zrzucenie w miesiąc 4 kilogramów, wykonanie większej liczby powtórzeń danego ćwiczenia i przesuwanie tej granicy w górę. 

 

Zmiany wprowadzaj stopniowo. Nie katuj się treningami i nie wprowadzaj od razu wielu jednostek treningowych, bo skutecznie zniechęcisz się do ćwiczeń. Ćwicz 2, a potem 3 razy w tygodniu, pozostawiając organizmowi czas na regenerację.

 

Jeśli trudno ci się samej zmobilizować do aktywności fizycznej, poszukaj towarzysza ćwiczeń wśród znajomych, a przy okazji połączysz przyjemne spotkania towarzyskie z treningami. Jeśli nie uda ci się nikogo namówić poszukaj forów internetowych lub grup zrzeszających osoby interesujące się treningami i zdrowym trybem życia. Będą nie tylko źródłem cennej, praktycznej wiedzy, ale i wsparciem w momentach zwątpienia.

 

 

Dobrym pomysłem jest także prowadzenie dziennika treningowego, w którym można notować swoje wyniki i monitorować postępy: czas ćwiczeń, wagę, pomiary itp. Widząc realne efekty swoich wysiłków, będziesz zmotywowana do dalszej pracy nad swoją kondycją i sylwetką. 

 

Skutecznym motywatorem może okazać się też modna odzież treningowa. Soczyste kolory, kobiece fasony, termoaktywne materiały gwarantujące maksimum komfortu podczas ćwiczeń sprawią, że z chęcią założysz strój do ćwiczeń i ruszysz na trening.

 

Na koniec cenna porada. Wszystko ponoć siedzi w naszych głowach, ważne jest więc odpowiednie nastawienie. Traktuj ćwiczenia jako relaks. Znajdź taką formę aktywności, która będzie sprawiać Ci przyjemność, dawać zastrzyk pozytywnej energii i czynić głodną kolejnego treningu.

 

Czytaj także:

Zdrowa dieta - 7 porad

Skuteczne odchudzanie w domu - 7 nawyków, które warto wprowadzić

Przepis na zgrabną sylwetkę: koktajle białkowe

Poznaj odpowiedzi na najważniejsze pytania o odchudzanie

Jak uniknąć efektu jo-jo?

 


 

Teksty blogowe tworzy zespół Eco&Fit. Jesteśmy pasjonatami zdrowego stylu życia, z radością zarażamy innych miłością do aktywności i chętnie dzielimy się naszą wiedzą z zakresu dietetyki oraz treningów. Stworzyliśmy koktajl białkowy w 100% pochodzenia naturalnego w 4 smakach, z którym kobiety dbające o sylwetkę łatwiej mogą osiągnąć swoje cele.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl