ODCHUDZANIE W NOWYM ROKU: JAK WYZNACZAĆ CELE, BY WYTRWAĆ?

Styczeń to czas noworocznych postanowień. To dobry moment, by podjąć próbę zrzucenia nadprogramowych kilogramów. Co zrobić, by wytrwać w postanowieniu i osiągnąć wymarzoną wagę?

 

 Z tego wpisu dowiesz się:

  • jak wyznaczać cele?
  • jakie błędy popełniamy odchudzając się?
  • jak ułatwić sobie proces odchudzania?

Jak wyznaczać cele, by wytrwać w odchudzaniu?

Znaną z biznesowego podwórka metodę SMART, wykorzystywaną do określania celów marketingowych, możesz z powodzeniem wykorzystać jako pomoc w wyznaczaniu własnego celu. Powinien on być:

 

  • konkretny, jasno wskazywać do czego się dąży - postanów sobie, ile kilogramów zrzucisz (TAK: schudnę 5 kilogramów, NIE: schudnę),
  • mierzalny, tak by można było jednoznacznie określić, czy cel został osiągnięty, czy nie (TAK: zrzucę 7 kilogramów, NIE: schudnę tyle, żeby kupić na wiosnę dopasowaną sukienkę),
  • realistyczny, tak by możliwe było jego zrealizowanie (TAK: zrzucę 5 kg w 2 miesiące, NIE: zrzucę 5 kg w tydzień),
  • ambitny, tak by cel był odpowiedzią na Twoje potrzeby i pragnienia, a nie oczekiwania ludzi z twojego otoczenia np. męża, matki.
  • określony w czasie - ramy czasowe będą trzymać Cię w ryzach i motywować. Realnie oceń, ile czasu potrzebujesz na osiągniecie celu i taki limit czasowy przyjmij.

 

5 sposobów na dotrzymanie noworocznych postanowień

Ok, cel wyznaczony! Zabieramy się do działania. Podpowiadamy, co zrobić, aby pomóc sobie w dotrzymaniu noworocznych postanowień.

 

1. Planowanie i wprowadzanie zmian poprzedź realną oceną swoich możliwości. Odpowiedz sobie na pytania: jaki cel jestem w stanie osiągnąć, ile czasu mogę wygospodarować na treningi, szukanie motywacji, nowych przepisów i zdrowe gotowanie? Czy osiągnięcie celu jest realne w założonym czasie?

 

2. Postanowienia przekuj na konkretny plan działania. Rozpisz w kalendarzu co i jak będziesz robić: kiedy będziesz chodzić na siłownię, kiedy na zumbę, z jakich produktów zrezygnujesz, a jakie potrawy wprowadzisz do swojego menu. Zapisz swoje postanowienie na kartce papieru i przypnij w widocznym miejscu. Powiedz komuś o swoich planach - co i w jakim czasie chcesz zrealizować. Zyskasz sprzymierzeńca i motywatora, a ponadto jeszcze konsekwentniej będziesz dążyć do realizacji celu.

 

3. Zmień sposób myślenia o odchudzaniu. Odchudzanie to proces zmiany dotychczasowych nawyków i wypracowanie nowego planu dnia. Zmiany wprowadzaj stopniowo, metodą małych kroków, lecz nie odkładaj ich też na wieczne “jutro”. Nie bądź dla siebie ani zbyt wymagająca, ani zbyt pobłażliwa. Gdy pojawia się chwila słabości, wybacz sobie drobne potknięcie, ale nie rezygnuj od razu z odchudzania. Nagradzaj się za drobne zwycięstwa.

 

4. Poszukaj wsparcia w nowych technologiach. Istnieje wiele aplikacji na telefon, które skutecznie pomogą Ci w odchudzaniu. Możesz wybierać od plannera, który pomoże Ci w zarządzaniu czasem, przez apki analizujące postępy w odchudzaniu, liczące kalorie, analizujące skład produktów, po takie, które ułożą listę zakupów na podstawie diety lub konkretnej potrawy wybranej z obszernej bazy.

 

5. Pamiętaj o tym, że tak jak dojście do celu wymaga stawiania wielu małych kroków, tak i w odchudzaniu, by osiągnąć zamierzony cel, potrzebujesz etapów pośrednich. Metoda małych kroków sprawdza się najlepiej, a dodatkowo jest to motywacja do dalszych wysiłków. Jeśli chcesz schudnąć do lata 10 kilogramów, postanów sobie, że zredukujesz wagę o 5 kilogramów w dwa miesiące. Bezpieczne tempo chudnięcia to 1 kilogram tygodniowo, to gwarantuje redukcję wagi bez narażania się na efekt jojo.

 

Czytaj także:

Przepis na zgrabną sylwetkę: koktajle białkowe

Poznaj odpowiedzi na najważniejsze pytania o odchudzanie

Jak prawidłowo komponować posiłki?

Jak wytrwać na diecie - rady dietetyka

Zdrowa dieta - 7 porad, które pomogą Ci zacząć


 

Teksty blogowe tworzy zespół Eco&Fit. Jesteśmy pasjonatami zdrowego stylu życia, z radością zarażamy innych miłością do aktywności i chętnie dzielimy się naszą wiedzą z zakresu dietetyki oraz treningów. Stworzyliśmy koktajl białkowy w 100% pochodzenia naturalnego w 4 smakach, z którym kobiety dbające o sylwetkę łatwiej mogą osiągnąć swoje cele.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl