JAK WYTRWAĆ NA DIECIE - POZNAJ ZŁOTE RADY NASZEGO DIETETYKA!

Redukcja wagi wymaga czasu i odpowiedniego nastawienia. Jest to proces długofalowy, więc kluczową rolę odgrywa tutaj Twoja determinacja. Mam dla Ciebie kilka rad, które pomogą Ci w wytrwaniu na diecie i realizacji zamierzonych celów.

 

Z tego wpisu dowiesz się:

  • jak unikać pokus będąc na diecie
  • jak znaleźć motywację
  • jakie działania pomogą w realizacji celu

 

Odchudzanie - jak się zmotywować?

Prowadź dziennik
Zapisuj co, w jakiej ilości i kiedy jesz. Notatki dotyczące codziennych posiłków pozwolą Ci zaobserwować pewne prawidłowości, np. czy objadasz się w pracy przy stresujących sytuacjach, wieczorem po męczącym dniu, gdy w trakcie dnia zabrakło czasu na posiłek, a może po kłótni z partnerem? Pamiętnik pomoże Ci zrozumieć, dlaczego tyjesz. Wykorzystaj tę wiedzę do wprowadzenia zmian: unikaj sytuacji, które popychają Cię do objadania się, działaj w sposób przemyślany, a więc planuj i przewiduj.

 

 

Znajdź sprzymierzeńca
Przekonaj rodzinę, żeby razem z Tobą przeszła na dietę. Zdrowe i zbilansowane menu to klucz do dobrego samopoczucia, dlatego znalezienie sojuszników wśród domowników znacznie ułatwi ci wytrwanie w diecie. Przekonaj przyjaciółkę, żeby podjęła wyzwanie razem z Tobą, a zyskasz w jej osobie doskonałego motywatora.

 

Pamiętaj dlaczego zaczęłaś odchudzanie
W momentach zwątpienia pomyśl o powodach, które skłoniły Cię do rozpoczęcia diety: nieestetycznych fałdkach, złym samopoczuciu, nienajlepszych wynikach badań lekarskich. Odchudzanie wymaga wytrwałości. To trening silnej woli i pokonywanie swoich słabości, opieranie się pokusom. Pamiętaj, że jeśli zrezygnujesz z odchudzania po kilku dniach lub tygodniach, cały Twój dotychczasowy wysiłek pójdzie na marne. Nie bądź więc maksymalistką i nie karć się za każde drobne odstępstwo od diety. Jeden mały dietetyczny grzeszek to jeszcze nie koniec świata.

 

Odchudzanie - co pomoże Ci wytrwać?

Wizualizacja celu
Wizualizacja efektów naszych dążeń jest niezwykle skutecznym sposobem motywowania się. Wykorzystaj tę metodę podświadomego programowania umysłu podczas odchudzania się. Pomyśl, jak będziesz się czuła, gdy osiągniesz swój cel i jakie ubrania założysz. Przejrzyj stare zdjęcia, na których ważysz kilka kilogramów mniej, by z większą determinacją dążyć do redukcji wagi.

 

Kompleksowe działanie
Odchudzanie to duże wyzwanie zarówno dla Twojego organizmu, jak i psychiki, dlatego działaj w sposób przemyślany i kompleksowy. Efekty odchudzania pojawią się szybciej, jeśli dietę połączysz z systematyczną aktywnością fizyczną. Wybierz sport lub ćwiczenia, które będziesz mogła bez większego problemu dostosować do swojego grafiku zajęć i czasu, jakim dysponujesz. Zmiany wprowadzaj jednak powoli, nie wszystkie naraz, by nie stracić zapału.

 

Zadaniowe podejście
Pamiętaj, że cel jaki sobie postawisz powinien być realny do spełnienia i mieć termin realizacji. Podziel go na mniejsze etapy - jeśli chcesz zrzucić 10 kilogramów, za swój pierwszy cel postaw sobie zredukowanie wagi o 3 kg. Rozpisz swoje działania na zadania do wykonania: ile będziesz jeść posiłków dziennie, o jakich porach itd. Kup pojemniki na posiłki, które pomogą Ci wytrwać w diecie poza domem i unikać jadania na mieście.

 

 

Unikanie pokus
Dołóż wszelkich starań, aby dotrzymać swoich postanowień. Z pewnością wiesz, kiedy twoja silna wola staje się słabsza i sięgasz po przekąski, podjadasz pomiędzy posiłkami. Unikaj pokus - po posiłkach od razu sprzątaj jedzenie ze stołu. Kupuj z głową - tylko tyle ile potrzeba, nie na zapas. Usuń z blatów i szuflad biurka niezdrowe przekąski (ciasteczka, chipsy, batony). Jeśli trzeba wybierz w galerii dłuższą trasę, aby ominąć strefę gastronomiczną z całym aromatem sprzedawanych w niej posiłków.

 

Urozmaicone menu
Skorzystaj z pomocy dietetyka, który rozpisze Ci dietę lub ułóż jadłospis korzystając ze specjalnych aplikacji analizujących skład produktów i ich kaloryczność. Jedynie urozmaicone posiłki, które będą jednocześnie smaczne i zdrowe, pozwolą Ci wytrwać w diecie. Stare nawyki żywieniowe odejdą w zapomnienie, jeśli nowa dieta nie będzie Ci się kojarzyć z całą listą wyrzeczeń i prawie pustym talerzem. Pamiętaj też, aby listę zakupów układać w domu pod kątem dań z jadłospisu, a potem kupuj tylko to, co się na niej znalazło.

 

Czytaj także:

Przepis na zgrabną sylwetkę: koktajle białkowe

Poznaj odpowiedzi na najważniejsze pytania o odchudzanie

Jak prawidłowo komponować posiłki?

Skuteczne odchudzanie a indeks glikemiczny

Zdrowa dieta - 7 porad, które pomogą Ci zacząć


 

Teksty blogowe tworzy zespół Eco&Fit. Jesteśmy pasjonatami zdrowego stylu życia, z radością zarażamy innych miłością do aktywności i chętnie dzielimy się naszą wiedzą z zakresu dietetyki oraz treningów. Stworzyliśmy koktajl białkowy w 100% pochodzenia naturalnego w 4 smakach, z którym kobiety dbające o sylwetkę łatwiej mogą osiągnąć swoje cele.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl