WALKA O PIĘKNĄ SYLWETKĘ Z KOKTAJLEM BIAŁKOWYM I BEZ - NA CO MOŻEMY LICZYĆ?

Białko to jeden z najważniejszych składników naszej diety. Ten mikroskładnik znajdziemy w wielu produktach spożywczych – w chudym mięsie czy chociażby nabiale. Niestety często zdarza się, że dostarczamy go z pożywienia w zbyt małych ilościach. Wtedy z pomocą przychodzą nam m.in. koktajle białkowe. Te są szczególnie wartościowe podczas odchudzania oraz kształtowania pięknej i szczupłej sylwetki. Wiele osób przechodzących na dietę redukcyjną zastanawia się jednak, czy włączyć ten produkt do swojej ścisłej diety. W tym artykule zastanowimy się zatem, jakie są różnice w walce o piękną sylwetkę z koktajlami białkowymi oraz bez nich. Jeśli jesteście zainteresowani tym tematem, zapraszamy do lektury!

 

Z tego artykułu dowiesz się:

  • jaki wpływ na odchudzanie ma białko,
  • jaką ilość białka należy spożywać,
  • ile białka znajdziemy w podstawowych produktach spożywczych,
  • jak koktajle białkowe pomagają podczas diety redukcyjnej,
  • na co uważać podczas odchudzania, jeśli nie zdecydujemy się na koktajle białkowe.

Białko a odchudzanie – jak to działa?

Powszechnie przyjęło się, że białko to nasz sprzymierzeniec podczas diety odchudzającej. Oczywiście stwierdzenie to jest prawdziwe. Mało kto zdaje sobie jednak sprawę z tego, dlaczego tak się dzieje. Większość z nas uważa po prostu, że jest ono niskokaloryczne oraz sycące. Poniekąd tak, jednak nie do końca o to chodzi. Białko to przede wszystkim podstawowy budulec wszelkich naszych tkanek oraz komórek. Spożywając go podczas odchudzania, możemy zatem wspomóc cały swój organizm. 

Przejdźmy jednak do sedna. W 1 g białka znajdziemy ok. 4 kcal, czyli tyle samo, co np. w takiej samej ilości węglowodanów. Organizm, aby strawić pierwszy z wymienionych mikroelementów, musi się jednak nieźle “wysilić”. Trawienie białka jest bowiem dość skomplikowaną procedurą. Podczas procesów trawiennych organizm musi zatem zużyć naprawdę spore pokłady energii. Spalamy w ten sposób bardzo dużą ilość kalorii, a to przekłada się na nasze szybsze chudnięcie. Co ciekawe, białko nasila także termogenezę, dzięki której również możemy liczyć na utratę zbędnych kilogramów. 

Ilość białka w diecie – jak dobrać ją do siebie?

Białko, tak samo jak każdy inny spożywany przez nas składnik odżywczy, musi być dostarczane do naszego organizmu w odpowiednich ilościach. Zarówno jego niedobór, jak i nadmiar, może nieść za sobą poważne konsekwencje. Jak zatem określić, ile tego mikroelementu należy spożywać? Najlepiej posiłkować się wytycznymi przedstawionymi przez Światową Organizację Zdrowia. Specjaliści rekomendują, aby dorośli, zarówno kobiety, jak i mężczyźni, przyjmowali z pożywienia ok. 0,8 g białka na każdy kilogram masy ciała. Jeśli jednak jesteśmy na diecie redukcyjnej, wartość tę należy zwiększyć do ok. 1,2 g, natomiast gdy uprawiamy sport zawodowo lub wyczynowo – nawet ok. 1,5 g na każdy kilogram.

Ile białka znajdziemy w podstawowych produktach spożywczych?

Mogłoby się wydawać, że białko znajdziemy w większości produktów spożywczych i to w bardzo dużych ilościach. Okazuje się jednak, że nie do końca tak jest. Najlepszym źródłem tego mikroelementu są m.in. ryby oraz chude mięso. W 100 g tych produktów jest ok. 20% białka, a więc 20 g. W małym jogurcie naturalnym (200 g) znajdziemy go natomiast jedynie ok. 7 g, czyli tyle samo, ile np. w jednym jajku. W artykułach, które są powszechnie uważane za wysokobiałkowe, wcale nie jest go zatem aż tak dużo. 

Przed rozpoczęciem odchudzania, warto zatem określić, ile białka powinniśmy spożywać, a następnie dokładnie sprawdzać jego zawartość w produktach wchodzących w skład naszej diety. W ten sposób będzie nam łatwiej kontrolować, jak wiele protein dostarczamy do swojego organizmu. 

zawartość białka w rybach

Walka o piękną sylwetkę z koktajlem białkowym – na co możemy liczyć i dlaczego?

Teraz możemy zacząć rozważania na temat tego, jak koktajle białkowe wpływają na nasze odchudzanie i na co możemy liczyć, wprowadzając je do swojej diety. Zacznijmy od podstaw. Czy wiecie, ile gramów białka znajduje się w naszych shake’ach? W jednej porcji koktajlu Slim (30 g) znajdziemy 18 g tego mikroelementu! W wersji Protein jest go jednak jeszcze więcej. W tym przypadku w 30-gramowej dawce mamy aż… 27 g białka! Jak takie shaki wpłyną jednak na nasze odchudzanie?

Szybsza utrata masy ciała

Dzięki regularnemu spożywaniu koktajli białkowych możemy liczyć przede wszystkim na szybszą utratę masy ciała. Dlaczego tak się dzieje, wspominaliśmy już we wcześniejszej części artykułu – strawienie tego mikroelementu jest ciężkie, dlatego organizm zużywa na ten proces dużą ilość energii. Tym samym spalamy kalorie i chudniemy w szybszym tempie. Co ciekawe, przez utrudnioną syntezę, wręcz niemożliwe jest to, aby nasz organizm magazynował oraz odkładał białko – tak jak w przypadku tłuszczów czy węglowodanów. 

Łatwość w rozbudowie mięśni

Nie każdy, kto przechodzi na dietę, liczy tylko i wyłącznie na to, aby zobaczyć mniejszą liczbę na swojej wadze. Są wśród nas zapewne osoby, które chcą pozbyć się tłuszczu i zamienić go na mięśnie. Wtedy spadek masy ciała nie będzie zbyt spektakularny, natomiast będziemy widzieć zdecydowane różnice w obwodach naszej sylwetki. Jeśli zaliczacie się do tej grupy osób, powinniście obowiązkowo sięgnąć po koktajle białkowe. Spożywane np. po treningu, sprawiają, że mięśnie szybciej się odbudowują, a tym samym rosną. Białko jest bowiem ich głównym składnikiem budulcowym. Shaki są zatem kluczem do szybkiego ukształtowania atletycznej sylwetki. 

wzrost mięśni a koktajle białkowe

Hamowanie apetytu i zmniejszenie chęci podjadania

W naszych koktajlach białkowych Slim dedykowanych dla osób odchudzających się, znajdziecie nie tylko samo białko, ale także inne składniki. Wśród nich można wyróżnić np. babkę jajowatą oraz inulinę. Substancje te są bogate w błonnik, który jak wiadomo, hamuje łaknienie i odpowiada za uczucie sytości. Po wypiciu shake’a białkowego z pewnością nie będziemy myśleć o podjadaniu, dzięki czemu szybciej schudniemy. Taki napój jest zatem wskazany dla osób, które mają największy problem z powracającym między posiłkami głodem. 

Wzmocnienie odporności

Przechodząc na dietę, większość z nas uważa, że przecież odżywiamy się zdrowo i naszemu organizmowi nie powinno niczego brakować. W praktyce bywa jednak różnie. Jeśli źle skonstruujemy swoją dietę, może okazać się, że mamy niedobory wielu cennych dla zdrowia witamin czy minerałów. Przez to osłabiamy organizm i możemy być bardziej podatni na wszelkie choroby lub infekcje. Zawarta w naszych shake’ach inulina działa jednak jak naturalny prebiotyk. Chroni nas bowiem przed bakteriami oraz szkodliwymi substancjami. Tym samym jesteśmy w stanie zachować witalność na długi czas!

Prawidłowe funkcjonowanie całego organizmu

Spożywając koktajle białkowe podczas diety, możemy liczyć także na ogólne wsparcie całego organizmu. Inulina zwiększa bowiem dodatkowo m.in. wchłanianie wapnia oraz magnezu. Dbamy zatem w ten sposób o swoje kości oraz zęby. Babka jajowata natomiast pomaga utrzymać odpowiedni poziom cholesterolu we krwi. Koktajle białkowe to zatem nie tylko sprzymierzeńcy odchudzania, ale także zdrowia. 

koktajl białkowy na odchudzanie

Koktajle białkowe kupisz na https://ecoandfit.pl/pl/c/Koktajle/13!

Walka o piękną sylwetkę bez koktajli białkowych – czy to możliwe?

Utrata masy ciała bez spożywania koktajli białkowych jest oczywiście możliwa. Czasem może być ona jednak nieco utrudniona. Jakie są zatem różnice między odchudzaniem z shake’ami i bez? Przede wszystkim bez nich będziemy musieli bardzo dokładnie układać swoją dietę oraz dbać o to, aby dostarczać do organizmu dużą ilość białka z samego pożywienia. Takie planowanie jadłospisu może zatem pochłaniać sporo naszego czasu. O wiele ciężej będzie nam także ukształtować swoją sylwetkę. Stracimy bowiem tłuszcz, jednak nie zastąpimy go mięśniami. Może to skutkować pojawieniem się m.in. obwisłej skóry. 

Z czym jeszcze będziemy musieli się zmierzyć, jeśli w naszej diecie nie pojawią się shaki białkowe?

Koktajle białkowe mogą z powodzeniem zastąpić nam jeden posiłek w ciągu dnia. Posiadają małą ilość kalorii, jednak przy okazji są także sycące. Idealnie nadają się zatem dla osób odchudzających się. W przypadku, gdy nie zdecydujemy się na ich spożywanie, będziemy musieli na własną rękę szukać pewnych żywieniowych alternatyw. Na efekty diety niejednokrotnie będziemy także musieli poczekać nieco dłużej. Tutaj oczywiście wszystko zależy od naszego organizmu czy zaangażowania, jednak koktajle mogą przyspieszyć nieco ten proces. 

Jak widać, koktajle białkowe są bardzo wartościowymi produktami. Jeśli do tej pory jeszcze się na nie nie zdecydowaliście, koniecznie spróbujcie. Na pewno nic na tym nie stracicie, a jedynie zyskacie. Efekty mogą was naprawdę powalić na kolana!

 

>> Sprawdź dostępne koktajle białkowe <<

 

Zobacz także:

Koktajle białkowe – jak często je pić i co dzięki nim zyskujemy?

Koktajle białkowe – jaki powinien być zdrowy, naturalny i bezpieczny shake?

Fakty i mity na temat koktajli białkowych – w co wierzyć?

Skuteczne odchudzanie – 6 trików, które zastosujesz od zaraz!

Slim czy protein – który z koktajli jest dla Ciebie?

 


 

Teksty blogowe tworzy zespół Eco&Fit. Jesteśmy pasjonatami zdrowego stylu życia, z radością zarażamy innych miłością do aktywności i chętnie dzielimy się naszą wiedzą z zakresu dietetyki oraz treningów. Stworzyliśmy koktajl białkowy w 100% pochodzenia naturalnego w 4 smakach, z którym kobiety dbające o sylwetkę łatwiej mogą osiągnąć swoje cele.

Spodobał się Tobie artykuł?
Chcesz otrzymywać więcej podobnych treści? Podaj swój adres e-mail, a podeślemy Ci coś ciekawego :)
Projekt i wdrożenie: INTLE
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl