SKUTECZNE ODCHUDZANIE - 6 TRIKÓW, KTÓRE ZASTOSUJESZ OD ZARAZ!

Zbilansowana dieta, regularna aktywność, 2 litry płynów dziennie – to znane wszystkim żelazne zasady skutecznego odchudzania. Aby zrealizować je w praktyce, podejmujemy codziennie wiele decyzji i wyborów związanych ze sposobem odżywiania, organizacją czasu i podziałem obowiązków. Chcemy ułatwić Ci to zadanie – w tym celu przygotowaliśmy kilka ciekawych patentów, które skrócą i uprzyjemnią Twoją drogę do wymarzonej sylwetki!

 

Z tego wpisu dowiesz się:

  • jak znaleźć czas na aktywność fizyczną;
  • jak kontrolować podaż kalorii i uczucie sytości;
  • czy możesz schudnąć bez diametralnych ograniczeń w diecie i stylu życia;
  • dlaczego i dla kogo tak naprawdę się odchudzasz?

 

1. Jesz na mieście? Zaplanuj wyjście z wyprzedzeniem

Czas odchudzania nie musi – i nie powinien! – być wyłącznie pasmem wyrzeczeń; mocno wyśrubowany rygor prawdopodobnie prędzej czy później skłoni Cię do porzucenia diety. Aby skutecznie schudnąć i utrzymać wymarzoną wagę, warto nauczyć się jeść świadomie podczas wyjątkowych okazji, takich, jak wyjście do restauracji z rodziną lub znajomymi.

 

 

Jak się za to zabrać? Po pierwsze, potraktuj jedzenie na mieście właśnie jako coś wyjątkowego – nie stołuj się w knajpkach na co dzień, lecz pozostaw je sobie na specjalne okoliczności. Po drugie, zastanów się wcześniej, co zjesz. Jeśli masz wpływ na wybór lokalu, zaproponuj miejsce ze smacznym, ale i zdrowym menu. Jeśli nie znasz oferty rozważanych miejsc, poszperaj w internecie. Obecnie większość lokali publikuje swoje karty online, dlatego krótki research pozwoli Ci znaleźć restaurację, w której najesz się i Ty, i Twoi towarzysze. Praktycznie wszędzie zamówisz zupę, sałatkę, grillowane mięso lub rybę; dobrym pomysłem jest też wybór 2-3 małych przystawek zamiast pełnego dania z frytkami, pieczywem lub maślanym puree.

2. Dodawaj zielone warzywa do każdego posiłku

Nie żałuj sobie sałat ani warzyw kapustnych – kalorie z nich zliczysz praktycznie na palcach jednej ręki, a każde z nich jest kopalnią składników odżywczych. Są wśród nich antyoksydanty, witaminy A, C, E i K, magnez, żelazo, a co najważniejsze na diecie – także błonnik, który syci na dłużej i oczyszcza jelita z zalegającej treści. Szczodra garść zielonych warzyw na talerzu optycznie powiększa danie: „najadasz się” bardziej samym widokiem, a ponadto jesz dłużej i więcej, co podświadomie wpływa na satysfakcję z posiłku.

 

Zadbaj o stały zapas szpinaku baby, rukoli, roszponki, bok choy czy jarmużu – każde z warzyw wytrzyma spokojnie w lodówce co najmniej przez kilka dni. Mieszaj je i łącz: zielenina świetnie smakuje jako baza sałatek, dodatek do obiadów i kanapek, a szpinak i kapusty – także w sosach, curry, zupach i zapiekankach na ciepło.

 

 

Szpinak – warzywo o delikatnym, neutralnym smaku – znakomicie sprawdza się także w koktajlach proteinowych! Lubisz orzeźwiające, przyjemnie pikantne kompozycje? Zmiksuj naturalną odżywkę białkową eco&fit z dowolnym mlekiem, solidną garścią szpinaku, laską selera naciowego i sokiem z cytrusów. Wolisz słodkie koktajle? Przygotuj tę samą odżywkę na mleku kokosowym, dodaj szpinak i ananasa – uzyskany napój będzie różnił się od egzotycznej pina colady jedynie optymistycznym, zielonym kolorem.

3. Pij mleko roślinne w koktajlach białkowych i kawie

No właśnie, mleko. Zastanów się, ile tak naprawdę go wypijasz? Mleko krowie jest zdrowym, odżywczym produktem; na redukcji przyda Ci się jednak informacja, że szklanka mleka 3,2% ma 140 kcal. Poranna owsianka, 2 białe kawy i wieczorne moon milk na dobry sen dostarczą Ci więc kilkaset kalorii z samego nabiału – a zauważ, że zestaw ten nie jest niczym specjalnie obfitym! Aby go odchudzić, możesz skorzystać z mleka odtłuszczonego; zachęcamy Cię jednak do poszerzania kulinarnych horyzontów i wypróbowania napojów roślinnych.

 

Produkty te sprawdzą się jako zamiennik mleka w koktajlach białkowych, wypiekach, naleśnikach, ciepłych napojach czy płatkach, ciekawie smakują i mają mniej kalorii niż pełnotłuste mleko; szczególnie warte uwagi są pod tym względem napoje migdałowy i sojowy. Mleka roślinne fortyfikowane wapniem lub witaminami dostarczą Ci także dodatkowych składników odżywczych.

 

4. Wychodź sobie zgrabną sylwetkę

 

Prawdopodobnie znamy każdą Twoją wymówkę w kwestii aktywności fizycznej. Weźmy na przykład rower: sprzęt jest drogi, infrastruktura miejska nieprzystosowana do ruchu jednośladów, a przebijanie się przez zatłoczone ulice w oparach smogu bardziej szkodzi, niż służy zdrowiu. Bieganie? Porządne buty to także wydatek, krępują Cię spojrzenia przechodniów, a poza tym boisz się obciążać kolana.

 

Rozumiemy to wszystko, dlatego mamy dla Ciebie rozwiązanie idealne: zwykły, poczciwy marsz. Aktywność ta jest całkowicie bezpieczna, niezależnie od Twojej aktualnej kondycji i wagi. Spacery są zresztą pierwszym zaleceniem dla osób otyłych i seniorów, które nie mogą biegać ze względu na ryzyko obciążenia serca i stawów. Korzyści przyniesie Ci nie tylko power walk z pulsometrem, w superciuchach z logo i izotonikiem w dłoni, ale i rezygnacja z samochodu w drodze do pracy, na zakupy czy spotkanie ze znajomymi. Nawet jeśli szczerze nie cierpisz sportu, w ten sposób po prostu nie poczujesz, że go uprawiasz!

 

 

Zdążyłaś już pomyśleć, że nie masz na to czasu? :) Owszem – przejście 10000 kroków, czyli rekomendowanego jako optymalny dla zdrowia codziennego dystansu, zajmuje około 80-100 minut. Możesz jednak wykorzystać je podwójnie. Przypomnij sobie o książkach, które od dawna chciałaś przeczytać lub językach, których chciałaś się nauczyć, a następnie skorzystaj z dobrodziejstw nowych technologii. Wystarczy Ci smartfon i słuchawki, by podczas marszu słuchać podcastów, audiobooków, szkoleń onlineRobiąc coś dobrego dla ciała, nadrobisz przy okazji zaległości czytelnicze lub niepostrzeżenie połkniesz codziennie porcję nowej wiedzy.

 

5. Zapisz się na wyzwanie albo zawody sportowe

 

O tym, jak ważna jest aktywność dla redukcji kilogramów, nie musimy Cię przekonywać. Z drugiej strony wiemy też, jak trudno się do niej zmotywować – a zapis na bieg miejski, zawody narciarskie lub rajd rowerowy może w tym pomóc. Deklaracja złożona publicznie podświadomie skłoni Cię do wypełnienia zobowiązania. Masz cel, a więc trzeba go nie tylko zrealizować, ale przede wszystkim odpowiednio się do niego przygotować poprzez regularne treningi – każdy chce przecież uniknąć wątpliwego zaszczytu zamknięcia stawki.

 

Motywacją bywa także wyjazd na zawody w ładne miejsce, a nawet tak prozaiczne kwestie, jak uiszczenie opłaty startowej – w końcu zapłacona suma nie może się zmarnować, prawda? Oczywiście, że tak! Każdy powód jest dobry, jeśli mobilizuje Cię do regularnych treningów, a te są wartością samą w sobie i często skutkują utrwaleniem dobrego nawyku.

 

Jeśli dopiero zaczynasz świadomie się ruszać, może wydawać Ci się, że rada Cię nie dotyczy. Niekoniecznie: datę zawodów docelowych możesz wyznaczyć sobie nawet za rok, a jeśli nie chce Ci się aż tyle czekać, istnieje wiele imprez sportowych dla początkujących, rozgrywanych na krótkich dystansach i łagodnych trasach.

 

 

Nie czujesz się gotowa i na to? Wypróbuj inną formę zobowiązania: udział w internetowych wyzwaniach, organizowanych często na blogach i w social mediach – także w grupie eco&fit na Facebooku. Wyzwanie to plan treningowy realizowany w określonym, niedługim czasie, najczęściej od tygodnia do miesiąca. Tu mierzysz się wyłącznie sama z sobą, a celem jest samo ukończenie wyzwania, odpada więc presja jak najlepszego wyniku. Uczestniczki wyzwań chętnie dzielą się swoimi sukcesami i wspierają się nawzajem, co dodatkowo pomoże Ci w realizacji celu.

 

6. Nadaj wysoki priorytet zdrowemu odżywianiu i aktywności

 

Kwestia braku czasu wraca w naszych rozważaniach jak bumerang, nie bez powodu – praca i nauka pochłania nam większość dnia, na opiekę nad dziećmi czas być po prostu musi. Do tego dochodzą liczne nieprzewidziane sytuacje: nie odmówisz przecież niezmotoryzowanej koleżance podwiezienia na lotnisko, a kwadrans zaplanowany na wizytę w urzędzie często przeciąga się do godziny za sprawą długich kolejek.

 

Z czego najłatwiej zrezygnować w natłoku codzienności? Odpowiedź jest równie oczywista, co smutna: z czasu dla siebie. Odsuwamy swoje potrzeby na dalszy plan, szkoda nam każdej minuty spędzanej w kuchni, a wyjścia na fitness czy siłownię traktujemy jako zachciankę. Nawet jeśli robimy postanowienia w tej sferze życia, szybko je porzucamy pod wpływem innych, „ważniejszych” spraw. Cudzysłów jest tu jak najbardziej uzasadniony – to Ty jesteś dla siebie najważniejszą osobą, a troska o siebie nie jest kaprysem, a koniecznością.

 

Walka z nadwagą nie służy tylko wymianie ubrań na rozmiar 36 i podobaniu się – znowu! – innym. Uświadom sobie, że odchudzasz się tylko i wyłącznie dla siebie: dla zdrowia, dobrego samopoczucia, poprawy nastroju i nabrania energii do wszystkich pozostałych zajęć. Jeśli podejmujesz zobowiązania wobec innych, na pewno dotrzymujesz słowa. Czas zacząć robić to samo w stosunku do siebie.

 

 

Przemyśl tę kwestię, a my proponujemy praktyczny trik do wdrożenia od zaraz – potraktuj zdrowe odżywianie i sport na równi z pracą czy opieką nad dziećmi. Wiele kobiet organizuje sobie czas z pomocą kalendarza lub planera. Wykorzystaj je, by wyznaczyć sobie ściśle określony czas na ćwiczenia i ewentualną drogę w obie strony do klubu fitness. Zaznacz w swoim grafiku także pory na gotowanie i spokojne zjedzenie posiłków – nie w biegu, nie przy biurku, nie na zimno, jeśli danie wymaga odgrzania.

 

Zacznij uzupełnianie kalendarza właśnie od tych aktywności – dopiero później dostosuj do nich pozostałe zajęcia, a gotowy plan potraktuj jako absolutnie wiążący. Początki mogą być trudne, ale konsekwencja w połączeniu z miłością i szacunkiem do siebie przyniosą Ci zaskakujące efekty: prędzej czy później zbędne kilogramy zaczną znikać, a Ty poczujesz, że odkryłaś magiczny sposób na wydłużenie doby!

 

Zobacz także:

5 trików na zmniejszenie apetytu

Odchudzanie bez diety - czy to możliwe?

Jak zmienić nawyki żywieniowe na zdrowsze?

Skuteczne odchudzanie - jak podejmować dobre decyzje?

 


Teksty blogowe tworzy zespół Eco&Fit. Jesteśmy pasjonatami zdrowego stylu życia, z radością zarażamy innych miłością do aktywności i chętnie dzielimy się naszą wiedzą z zakresu dietetyki oraz treningów. Stworzyliśmy koktajl białkowy w 100% pochodzenia naturalnego w 4 smakach, z którym kobiety dbające o sylwetkę łatwiej mogą osiągnąć swoje cele.

 

Projekt i wdrożenie: INTLE
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl