ZGRABNA I PIĘKNA W SYLWESTRA - MIESIĘCZNA PRZEMIANA Z ECO&FIT

Sylwester zbliża się wielkimi krokami. Chcesz się dobrze czuć w sylwestrowej kreacji i zachwycić znajomych swoją figurą? Mamy dla Ciebie plan działania!

 

Z tego wpisu dowiesz się:

  • jak zdrowo się odżywiać,
  • jak wygląda przykładowe menu w diecie odchudzającej,
  • jakie ćwiczenia możesz wykonywać w domu.

5 kg w miesiąc - najważniejsze zasady zdrowego i skutecznego odchudzania

Optymalne tempo chudnięcia to około 1-1,5 kg tygodniowo. To limit wyznaczony przez dietetyków, określający bezpieczne tempo redukcji wagi, bez narażania się na efekt jo-jo. Zamiast przechodzenia na drastyczne diety i głodzenia się, postaw na zdrowe produkty i zbilansowaną dietę bogatą w: błonnik, białko, tłuszcze, minerały i witaminy. 

 


 Koktajl Proteinowy Eco&Fit Protein


 

Trzymaj się sprawdzonych zasad zdrowego stylu życia i zdrowego odżywiania:

  • pij około 1,5 litra płynów dziennie: najlepiej niesłodzonej zielonej lub czerwonej herbaty albo wody mineralnej,
  • unikaj gazowanych i słodzonych napojów oraz soków z dodatkiem konserwantów,
  • pijąc kawę i herbatę, zrezygnuj z cukru,
  • jedz 4-5 posiłków dziennie o regularnych porach,
  • unikaj podjadania pomiędzy posiłkami, a gdy już koniecznie musisz coś przekąsić, sięgnij po coś zdrowego: orzechy, sezamki, baton zbożowy, bakalie,
  • suszone owoce, nasiona,
  • węglowodany proste zastępuj złożonymi,
  • wyeliminuj z diety niezdrowe, wysokokaloryczne produkty: alkohol, słodycze, słone przekąski, dania typu fast-food, ciężkie sosy,
  • zamiast białego chleba, makaronu z białej mąki, białego ryżu, wybierz ich pełnoziarniste odpowiedniki.


Dieta przed sylwestrem - jadłospis

Wyrobienie prawidłowych nawyków żywieniowych to pewien proces, który przynosi długofalowe efekty. Stosując się do powyższych, bardzo ogólnych zaleceń, nie tylko utrzymasz w ryzach wagę, ale przestaniesz też z przerażeniem myśleć o diecie w kategorii pasma wyrzeczeń. Mamy dla was przykładowe menu, a w nim smaczne, zdrowe i kolorowe potrawy.

 

 

ŚNIADANIA
• omlet jabłkowo-owsiany (starte jabłko + jaja + płatki owsiane, usmażone na patelni teflonowej)
• tost z tuńczykiem i serem mozzarella
• kanapki z pomidorem i serem feta

II ŚNIADANIA
• jogurt naturalny + jabłko
• batonik musli bez dodatku cukru

OBIADY
• sałatka na bazie warzyw z grillowanym kurczakiem lub jajem na twardo, dressingiem na bazie oliwy i mieszanki ziół
• kurczak w sosie szpinakowym z dodatkiem serka Bieluch, podany z razowym makaronem lub brązowym ryżem
• risotto z pieczarkami
• fit-wrapy w pełnoziarnistej tortilli, nadziane serkiem Almette i wędzonym łososiem
• kasza kus-kus z serem twarogowym, bakaliami i miodem

PODWIECZORKI
• zapiekane jabłko faszerowane bakaliami i miodem
• sorbet owocowy z dodatkiem jogurtu naturalnego
• trufle daktylowe: owoce namaczamy i blendujemy, a powstałą masę formujemy w kulki i obtaczamy w kokosie
• kanapki na pełnoziarnistym chlebie

 

KOLACJE

• sałatki warzywne z dodatkiem komosy ryżowej, kaszy jaglanej lub kus-kus
• makaron z tuńczykiem, cebulą i czosnkiem
• kanapki z pastą twarogową, wędliną, jajkiem na twardo

 

Podwieczorek lub drugie śniadanie możesz z powodzeniem zastąpić koktajlem białkowym. W ten sposób uzupełnisz dietę o wartościowe składniki odżywcze, przyspieszysz przemianę materii i usprawnisz tym samym regenerację po treningu.

 

Aby osiągnąć zamierzony cel - zrzucić do Sylwestra 5 kilogramów - samo ograniczenie kaloryczności posiłków nie wystarczy. Konieczne jest wprowadzenie wysiłku fizycznego, aby podkręcić metabolizm.

 

Odchudzanie przed sylwestrem - trening, który zrobisz w domu

Aby maksymalnie przyspieszyć spalanie tłuszczu, dobry jest zarówno trening siłowy jak i aerobowy. Treningi powinny być wykonywane regularnie: 2-3 razy w tygodniu. Natomiast każda sesja aerobów powinna trwać około 45 minut. Jeśli nie możesz poświęcić na ćwiczenia tyle czasu, wystarczy nawet 15-20 minut dziennie. Nie przesadzaj też w drugą stronę i nie wprowadzaj codziennych ćwiczeń - pozostaw organizmowi czas na regenerację, a dzięki temu będziesz czuć się dobrze i nie zniechęcisz się do dalszych treningów.

 

 

Możesz ćwiczyć z trenerką fitness, włączając filmik w Internecie lub samodzielnie wykonywać zestaw ćwiczeń. Pomocne mogą być takie akcesoria jak: hula hop, piłka treningowa, hantle czy kettlebell.

 

Przykładowy trening: 

10 powtórzeń każdego ćwiczenia po 3 serie, z minutową przerwą pomiędzy seriami:

 

1. wyciskanie hantli nad głowę, wstając z przysiadu (uda równoległe do podłogi),

2. wyciskanie hantli sprzed klatki piersiowej w górę (plecy podparte na piłce treningowej, nogi zgięte w kolanach pod kątem prostym),

3. scyzoryk na piłce treningowej, czyli podciąganie nóg w stronę klatki piersiowej (pozycja wyjściowa to podparcie jak do pompki, ale z nogami na piłce),

4. wykroki z hantlami (w pozycji wyprostowanej hantle opuszczaj wzdłuż ciała, w klęku przyciągaj hantle do piersi),

5. podciąganie nóg na piłce (leżąc na plecach, oprzyj łydki na piłce treningowej, potem podciągnij piłkę nogami tak by opierając całą powierzchnię stóp na piłce i unosząc do góry biodra, kolana utworzyły kąt prosty, wytrzymaj chwilę w tej pozycji i prostuj nogi do pozycji wyjściowej).

 


  Koktajl Proteinowy Eco&Fit Protein


 

Czytaj także:

8 produktów które przyspieszą Twój metabolizm

Jak prawidłowo komponować posiłki

Poznaj odpowiedzi na najważniejsze pytania o odchudzanie

Jak uniknąć efektu jo-jo?

Co pić na diecie?

 


 

Teksty blogowe tworzy zespół Eco&Fit. Jesteśmy pasjonatami zdrowego stylu życia, z radością zarażamy innych miłością do aktywności i chętnie dzielimy się naszą wiedzą z zakresu dietetyki oraz treningów. Stworzyliśmy koktajl białkowy w 100% pochodzenia naturalnego w 4 smakach, z którym kobiety dbające o sylwetkę łatwiej mogą osiągnąć swoje cele.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl