JAK NIE PRZYTYĆ PRZEZ ŚWIĘTA?

Tradycyjne święta kojarzą się nam z suto zastawionym stołem oraz mnóstwem pyszności, którym trudno się oprzeć. Podpowiadamy, jak nie dać się zwariować i przetrwać święta bez nadwyżki w postaci dodatkowych kilogramów.

 

Z tego wpisu dowiesz się:

  • co i jak jeść podczas spotkań z najbliższymi?
  • jakich zachowań unikać?
  • jak przyspieszyć metabolizm?

Jak wytrwać na diecie w święta?

Podczas świątecznego biesiadowania, gdy jesteś jednym z zaproszonych gości, obierz odpowiednią strategię.

  • Nie siadaj do stołu głodna jak wilk. Zjedz lekkostrawny posiłek lub zdrową przekąskę - czy to przed Wigilią, czy wyjazdem do rodziny w kolejne dni.
  • Przed nałożeniem czegoś na talerz napij się wody.
  • Jedz powoli – nie tylko wyraźniej poczujesz smak jedzenia, ale zanim pojawi się uczucie sytości, zdążysz mniej zjeść. Zazwyczaj organizm potrzebuje 20 minut, aby zarejestrować fakt najedzenia.
  • Aby ograniczyć ilość zjedzonych pierogów, ciast i innych deserów, zacznij ucztowanie od porcji białka: ryby, kawałka pieczeni itp.
  • Uważaj na alkohol. Po pierwsze, jest on kaloryczny. Poza tym łatwo możesz stracić kontrolę nad tym, ile i co jesz. Tym samym Twoje silne postanowienia dotyczące diety pójdą w zapomnienie.

 

 

Chcesz mieć większą kontrolę nad tym, co się znajdzie na świątecznym stole? Zorganizuj przyjęcie u siebie i odchudź tradycyjne potrawy.

  • Zmniejsz nieco ilość dodawanych bakalii, miodu, cukru. Sięgnij po cukier brzozowy, czyli ksylitol, który jest aż o 40% mniej kaloryczny niż zwykły cukier biały. Smakuje identycznie i co równie ważne, nie zmieni smaku potraw czy ciast.
  • Ciasto przyprósz cukrem pudrem, zamiast dekorować go polewą czekoladową, a makowiec zastąp lżejszym ciastem ucieranym z makiem.
  • Zamiast smażyć, piecz (np. nie odsmażaj pierogów na tłuszczu, ale podgrzej je w piekarniku).
  • Unikaj panierowania.
  • Zamiast majonezu do sałatki jarzynowej dodaj jogurt naturalny i przypraw musztardą.

Jak podkręcić przemianę materii?

Masz wyrzuty sumienia po świątecznym ucztowaniu? Podkręć swoją przemianę materii!

 

Jedz posiłki o stałych porach. Pij dużo wody, bo przyspiesza ona wydalanie toksyn z organizmu i zapewnia optymalny poziom nawodnienia. Ma to o tyle istotne znaczenie, że odwodnienie spowalnia wszystkie funkcje życiowe, a dodatkowo może wywoływać złudnie uczucie głodu i przyczynić się do podjadania.

 

Wprowadź do swojej kuchni więcej produktów bogatych w błonnik, gdyż reguluje on procesy trawienia i przyspiesza perystaltykę jelit. Jedz pełnoziarniste pieczywo, więcej owoców cytrusowych i warzyw oraz roślin strączkowych, takich jak fasola, ciecierzyca, soczewica czy groch.

 

Przy regularnym spożywaniu chudego mięsa, nabiału, jaj i protein roślinnych utrzymasz wysokie tempo metabolizmu na stałe. Do strawienia produktów proteinowych organizm potrzebuje znacznie więcej energii, niż w przypadku tłuszczów czy węglowodanów. Po takim posiłku przemiana materii zwiększa się o 20-25 %.

 

 

Sprzymierzeńcami w walce o szczupłą sylwetkę są też ostre, rozgrzewające przyprawy: imbir, oregano, papryka chili, pieprz cayenne, cynamon, kurkuma, curry, czosnek. Pobudzają organizm do wydzielania ciepła i spalania kalorii, dzięki czemu metabolizm wchodzi na wyższe obroty. Jeśli chodzi o przyprawy, ogranicz spożywanie soli, utrudnia przemiany metaboliczne i hamuje wydzielanie toksyn.

 

Pamiętaj jednak, że nic nie przyspiesza przemiany materii tak jak regularna aktywność fizyczna. Wprowadź do swojego grafika regularnie treningi, a kilka dietetycznych grzeszków podczas świąt pozostanie bez konsekwencji.

 

Czytaj także:

Przepis na zgrabną sylwetkę: koktajle białkowe

Poznaj odpowiedzi na najważniejsze pytania o odchudzanie

Skuteczne odchudzanie a indeks glikemiczny

Trening dla leniwych

Dlaczego woda wspomaga odchudzanie


 

Teksty blogowe tworzy zespół Eco&Fit. Jesteśmy pasjonatami zdrowego stylu życia, z radością zarażamy innych miłością do aktywności i chętnie dzielimy się naszą wiedzą z zakresu dietetyki oraz treningów. Stworzyliśmy koktajl białkowy w 100% pochodzenia naturalnego w 4 smakach, z którym kobiety dbające o sylwetkę łatwiej mogą osiągnąć swoje cele.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl