Zamówienia złożone w dniach 21-28.07 będą realizowane w dniu 29.07.2019 roku.

5 RZECZY, KTÓRE SPRAWIAJĄ, ŻE SZYBKO PORZUCAMY NOWOROCZNE POSTANOWIENIA

Realizacja noworocznych postanowień ma poprawić jakość naszego życia lub zdrowia, sprawić, że pozbędziemy się kompleksów, a nasza samoocena podskoczy w górę. Wizja ta jest piękna i nic dziwnego, że z nadejściem nowego roku większość z nas obiecuje sobie poprawę i grubą kreską oddziela przeszłość od przyszłości. Z biegiem czasu nasza motywacja jednak spada. Sprawdź, jakie są najczęstsze powody porzucania postanowień noworocznych i jak się przed tym ustrzec.

 

Z tego wpisu dowiesz się:

  • jakich błędów unikać, by wytrwać w postanowieniach,
  • jak się motywować,
  • jak wyznaczać cele.


1. Brak zaangażowania w realizację postanowienia

W natłoku codziennych obowiązków nietrudno o zaburzenie równowagi pomiędzy życiem osobistym i życiem zawodowym. Jak więc znaleźć jeszcze czas i motywację do dodatkowego wysiłku, by pracować nad sobą i wyrabiać nowe, zdrowe nawyki? Dopracuj swój grafik i zredukuj czas, jaki poświęcasz jego zjadaczom: telewizji, Facebookowi, Instagramowi itp. Więcej śpij, bo wypoczęta chętniej będziesz podejmować nowe wyzwania.

 

Myśl o swoim postanowieniu w ciągu dnia (w drodze do pracy, w kolejce w sklepie, w poczekalni), a mózg będzie Cię dopingował w dążeniu do celu. Jak to możliwe? Twór siatkówkowy, znany szerzej jako system RAS (Reticular Activating System), zlokalizowany w pniu mózgu, odpowiada m.in. za filtrowanie informacji ze względu na ich ważność. Stwórz w głowie konkretną wizję realizacji celu, gdyż RAS czerpie z obrazów, które są wytworem wyobraźni, a następnie wyłapuje spośród otaczających informacji te, które pomogą w przeniesieniu tego obrazu do rzeczywistości. Gdy wzmocnisz swoje zaangażowanie, cel stanie się częścią Ciebie, a dodatkowo dzięki RAS zyskasz dodatkowego sprzymierzeńca.

2. Problemy z motywacją

Jeśli postanowienie noworoczne będziesz traktować jedynie w kategorii marzenia, mglistej wizji, a przy tym nie masz żadnego konkretnego planu na to, jak go dotrzymać, to znaczy, że nie jest ono dla Ciebie wystarczająco ważne. Z góry zakładasz porażkę i nie podejmujesz żadnego wysiłku, by cel osiągnąć.

 

 

Odpowiednie nastawienie to podstawa, gdyż to myśli warunkują nasze działania. Jeśli chcesz więc uniknąć typowych błędów, przesądzających o porzucaniu postanowień, myślenie życzeniowe zastąp twardym postanowieniem z konkretnym planem działania. Szukaj motywacji, inspiracji, wsparcia. Spisz na kartce listę argumentów, które sprawiają, że akurat ten cel jest dla Ciebie ważny i często do niej wracaj.

3. Nieodpowiedni czas na zmiany

Postanowienia noworoczne podejmujemy w styczniu, często pod presją otoczenia, znajomych, bo taki jest trend. Rozwój, zmiany, doskonalenie, praca nad sobą - tym celom staramy się podporządkować. Czas na konkretne działanie powinien być jednak odpowiednio przemyślany. Na styczniu rok się nie kończy. Jeśli jest to dla Ciebie miesiąc, w którym organizujesz swoje życie na nowo lub wyjeżdżasz z rodziną na ferie - moment na wdrażanie zmian nie będzie odpowiedni. Brak efektów i odstępstwa od początkowych założeń będą działać demotywująco, dlatego warto rozważyć przesunięcie terminu realizacji.

4. Nierealne cele

Wyznaczenie odpowiedniego celu to krok milowy do jego realizacji. Często nasze postanowienia są zbyt ogólne lub niemożliwe do spełnienia w czasie, który założyliśmy. Określając cele na nowy rok, plany snujemy będąc jeszcze w dobrym, świątecznym nastroju, pełni optymizmu i wiary w nowe i lepsze jutro, dlatego nierzadko przeceniamy nasze siły i nie bierzemy pod uwagę problemów, z jakimi przyjdzie nam się zmierzyć. Proza życia codziennego szybko weryfikuje nasze założenia.

 

 

Nie zniechęcaj się! Zmień duże plany w małe, konkretne cele do zrealizowania, np. schudnę 7 kg w 3 miesiące, będę chodzić na siłownię 2 razy w tygodniu.


5. Oczekujemy szybkich efektów

Jedną z głównych przyczyn porzucania postanowień noworocznych jest zniechęcenie i zniecierpliwienie brakiem efektów naszych działań. Oczekujemy szybkich i spektakularnych zmian, a gdy te nie nadchodzą, porzucamy nasze zamiary. Nie warto być dla siebie zbyt surowym. Gdy zdarzy się małe odstępstwo, wybacz sobie tę niekonsekwencję, ale nie rezygnuj całkowicie z planu. Cierpliwość, konsekwencja, systematyczność - to pozwoli Ci wytrwać.

 

Czytaj także:

Przepis na zgrabną sylwetkę: koktajle białkowe

Poznaj odpowiedzi na najważniejsze pytania o odchudzanie

Trening dla leniwych - daj się zmotywować

Jak wytrwać na diecie - rady dietetyka

Odchudzanie w nowym roku: jak wyznaczać cele, by wytrwać?


 

Teksty blogowe tworzy zespół Eco&Fit. Jesteśmy pasjonatami zdrowego stylu życia, z radością zarażamy innych miłością do aktywności i chętnie dzielimy się naszą wiedzą z zakresu dietetyki oraz treningów. Stworzyliśmy koktajl białkowy w 100% pochodzenia naturalnego w 4 smakach, z którym kobiety dbające o sylwetkę łatwiej mogą osiągnąć swoje cele.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl