KOKTAJLE BIAŁKOWE Z OWOCAMI SEZONOWYMI – ORZEŹWIAJĄCE PROPOZYCJE NA LATO

Latem większość z nas sięga po lekkie i zdrowe przekąski. Podczas upałów rzadko bowiem chce się nam jeść oraz spędzać długie chwile w kuchni. Szukamy więc szybkich i orzeźwiających dietetycznych przepisów. W lecie, zamiast jednego z posiłków, warto przygotować pyszny koktajl białkowy z dodatkiem owoców sezonowych. Dzisiaj przedstawimy kilka ciekawych propozycji na właśnie taką przekąskę. Sprawdź!

 

Z tego artykułu dowiesz się:

  • dlaczego warto sięgać po koktajle białkowe latem,
  • jak przyrządzić pyszny koktajl białkowy z owocami,
  • jak ochłodzić koktajl białkowy,
  • jak przygotować z koktajlu białkowego zimne przekąski. 

Koktajle białkowe – na co możemy się zdecydować?

Wszyscy nasi stali bywalcy z pewnością wiedzą już, na jakie koktajle białkowe możemy się zdecydować. Osobom, które dopiero co trafiły na naszą stronę, przedstawimy jednak w skrócie podstawowe rodzaje shake'ów. Koktajl proteinowy Eco&Fit Protein polecany jest w sytuacji, gdy zależy nam na delikatnej rozbudowie mięśni oraz dostarczaniu do organizmu zalecanej dziennej porcji białka. Dostępny jest w czterech podstawowych smakach – naturalnym, truskawkowym, czekoladowym i waniliowym. Jeśli natomiast chcemy zrzucić zbędne kilogramy, zdecydowanie lepiej wybrać wariant Slim, który przyspiesza proces spalania tkanki tłuszczowej oraz podkręca metabolizm. Smaki, na jakie możemy się zdecydować to truskawka, czekolada oraz wanilia. Każdy z nich posiada bardzo małą ilość kalorii oraz cukru, dlatego shake'i są idealną propozycją dla osób będących na diecie redukcyjnej. 

 

https://ecoandfit.pl/pl/p/Koktajl-EcoFit-z-Shakerem/112

Dlaczego warto sięgać po koktajle białkowe latem?

Po koktajle białkowe warto sięgać oczywiście o każdej porze roku, jednak skupimy się dzisiaj na tym, dlaczego spożywać je akurat latem. Shake'i są po pierwsze bardzo proste i szybkie do przygotowania. Możemy więc przyrządzić je przed wyjściem do pracy, wycieczką czy wyjazdem na zasłużony urlop. Puszkę z mieszanką do wyrobu shake'ów bądź shaker z odliczoną porcją białka, jesteśmy w stanie zadbać ze sobą niemalże w każde miejsce. Dodatkowo latem większość z nas je zdecydowanie mniej. Niestety, nie zawsze jest to dobre dla naszego organizmu. Nie dostarczamy bowiem odpowiedniej ilości poszczególnych składników odżywczych. Przez to możemy być osłabieni i apatyczni. Już jeden koktajl białkowy dziennie pomoże uzupełnić niedobory, a my zachowamy pełnię energii. 

Jakie owoce sezonowe dodać do koktajlu białkowego?

Aby przyrządzić koktajl białkowy, wystarczy odmierzyć odpowiednią ilość mieszanki, zalać ją mlekiem bądź wodą, a następnie mocno i dokładnie wymieszać. Osoby, które chcą nieco urozmaicić swój posiłek, mogą dodać do shake'a nasiona, płatki owsiane, czy owoce sezonowe. Które z nich będą jednak najlepsze i z czym je łączyć?

 

Truskawki

Jako dodatek do koktajlu białkowego idealnie sprawdzą się truskawki. Owoce te są bogate w witaminy z grupy A, B, C oraz E. Nie brak w nich również cynku, kwasu foliowego czy błonnika. Będą więc dostarczały do naszego organizmu wiele cennych składników odżywczych. Najlepiej połączyć truskawki z koktajlem waniliowym oraz nasionami chia. Smak takiej mieszanki z pewnością zachwyci każdego z nas. 

 

 

Maliny

Latem większość z nas chętnie sięga po maliny. W połączeniu z koktajlem czekoladowym oraz miętą z pewnością podbiją nasze serca. Przyrządzając takiego shake'a, uzupełnimy niedobory witaminy B, C oraz E, a także żelaza, wapnia i miedzi. Koktajl będzie więc prawdziwą bombą energetyczną, która doda nam sił na resztę dnia. 

 

Czereśnie

Czereśnie to owoce, dzięki którym jesteśmy w stanie wspomóc pracę naszego serca oraz tarczycy. Są więc polecane osobom, które zmagają się z nadciśnieniem tętniczym czy też mają stwierdzone choroby hormonalne. Te małe czerwone kuleczki są bogate również w błonnik, który wspomaga pracę układu trawiennego. Czereśnie najlepiej połączyć z shakiem naturalnym bądź czekoladowym oraz odrobiną cynamonu. 

 

Borówki

Typowo sezonowymi owocami są również borówki. Warto sięgać zarówno po odmianę amerykańską, jak i polską. W ich składzie znajdziemy substancje wspomagające pamięć oraz koncentrację. Dodatkowo pomagają w leczeniu nadciśnienia oraz zapobiegają nowotworom. Z kwaśną borówką świetnie skomponuje się odrobina miodu oraz mieszanka koktajlu waniliowego. 

 

 

Agrest

Agrest to owoc dostarczający do naszego organizmu spore dawki witaminy C oraz wapnia. Jego nietypowy smak z pewnością idealnie podkreśli koktajl truskawkowy. Lepiej jednak zblendować owoce przed dodaniem ich do napoju. Agrest bywa bowiem nieraz bardzo twardy. Wspaniałym uzupełnieniem całej przekąski z pewnością będą wiórki kokosowe bądź odrobina soku pomarańczowego. 

 

Czarne porzeczki

Owoce, które od lat cieszą się mianem polskiego "superfood" to czarne porzeczki. Nie brak w nich witamin z grupy A, B oraz E. Dodatkowo są bogate w wapń, magnez, fosfor i żelazo. Najlepiej skomponują się z shakiem o smaku czekoladowym oraz kilkoma kroplami soku z limonki. Taki koktajl z pewnością nas orzeźwi, ale także i nasyci. 

 

Jeżyny

Wśród sezonowych owoców leśnych prym wiodą również jeżyny. Dostarczają do organizmu spore dawki witaminy C oraz błonnika. Są zatem idealną propozycją dla osób odchudzających się oraz pragnących wyszczuplić swoją sylwetkę. Aby przygotować pyszną przekąskę z ich dodatkiem, wystarczy dodać je do koktajlu waniliowego, a następnie dorzucić odrobinę świeżej melisy i gotowe!

 

 

Jak szybko schłodzić koktajl białkowy?

Latem koktajle białkowe najlepiej spożywać w wersji na zimno. Jeśli jednak nie mamy czasu, aby odpowiednio je schłodzić, wystarczy, że dodamy kilka kostek lodu, bądź zmrożone “kamyki” do napojów. Shake'a dobrze jest również przygotować z dobrze schłodzonego mleka bądź zimnej wody. Dzięki temu spożyjemy posiłek, który nas orzeźwi oraz przyniesie ulgę nawet w najbardziej upalny dzień. 

Zimne przekąski z koktajlu białkowego

Mieszanki koktajli białkowych dają nam naprawdę duże pole do popisu. Nie musimy bowiem przyrządzić z nich klasycznego shake'a. Wspaniale nadają się również do innych ciekawych przekąsek. Dzisiaj zaprezentujemy trzy desery w wersji na zimno. 

 

Lody białkowe

Nic nie przynosi takiej przyjemności jak zimne lody spożywane podczas upału. Osoby, które nie chcą sięgać po gotowe wyroby, powinny pokusić się o ich samodzielne przygotowanie. Aby wykonać lody białkowe, będziemy potrzebowali ulubionego smaku mieszanki do wyrobu shake'ów, mleka, gęstej śmietanki oraz wybranych owoców sezonowych. Najpierw należy wymieszać dwie miarki koktajlu ze szklanką mleka. Następnie całość łączymy ze śmietaną i miksujemy na najniższych obrotach. Na koniec dodajemy owoce sezonowe oraz ulubione dodatki, np. miód czy wiórki kokosowe. Masę umieszczamy w foremkach do lodów, wkładamy na ok. 4 godziny do zamrażalnika i gotowe!

 

 

Mus owocowy

Przygotowanie musu owocowego z odżywką białkową jest niezwykle proste. Wystarczy ubić jedno białko jajka z odrobiną cukru bądź ksylitolu. Gdy uzyskamy gęstą pianę, dodajemy szklankę zblendowanych wcześniej na gładką masę ulubionych owoców oraz jedną miarkę koktajlu w dowolnym smaku. Po wymieszaniu wszystkich składników mus przelewamy do małych miseczek i wkładamy do lodówki (na 3-4 godziny), bądź zamrażarki (na 1 godzinę). Schłodzony deser możemy podać z kilkoma listkami mięty. 

 

Sernik na zimno

Wielbiciele zdrowych ciast na zimno z pewnością ucieszą się z przepisu na sernik z galaretką. Aby go wykonać, należy wyłożyć okrągłą blaszkę do pieczenia biszkoptami bądź pokruszonymi herbatnikami z dodatkiem odrobiny rozpuszczonego masła. Następnie miksujemy 1 kg twarogu, szklankę mleka oraz dwie miarki odżywki białkowej. Gdy uzyskamy gładką masę, dolewamy do niej opakowanie żelatyny rozpuszczone w 200 ml gorącej wody. Całość dokładnie mieszamy i przekładamy do foremki wyłożonej ciastkami. Sernik dekorujemy ulubionymi owocami i wkładamy do lodówki na ok. 1 godzinę. W międzyczasie rozrabiamy galaretkę według zaleceń znajdujących się na opakowaniu. Gdy zaczynie tężeć, należy przelać ją na wierzch naszego ciasta i ponownie umieścić je w lodówce. Po ok. 4 godzinach nasz sernik na zimno jest gotowy do spożycia.

Smacznego!

 

>> Sprawdź dostępne koktajle białkowe <<

 

Zobacz także:

Posiłki przed– i potreningowe: wszystko, co musisz o nich wiedzieć

Desery fit: test przepisów na bazie odżywki białkowej

Czy koktajl białkowy nadaje się dla osób z insulinoopornością?

Odżywki białkowe – nie ufaj reklamom, czytaj skład!

Slim czy Protein – który z koktajli jest dla Ciebie?

Odżywka białkowa – 5 powodów, dla których wesprze Twoje odchudzanie

 


Teksty blogowe tworzy zespół Eco&Fit. Jesteśmy pasjonatami zdrowego stylu życia, z radością zarażamy innych miłością do aktywności i chętnie dzielimy się naszą wiedzą z zakresu dietetyki oraz treningów. Stworzyliśmy koktajl białkowy w 100% pochodzenia naturalnego w 4 smakach, z którym kobiety dbające o sylwetkę łatwiej mogą osiągnąć swoje cele.

Projekt i wdrożenie: INTLE
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl